نوع Omicron: مقامات بهداشتی بریتانیا 2 مورد از سویه جدید کروناویروس را شناسایی کردند که منشا آن آفریقای جنوبی است.


لندن – هر ساعتی که می گذرد محدودیت های جدیدی برای سفر از کشورهای مختلف وجود دارد. در جنوب آفریقای جنوبی در حالی که جهان روز شنبه برای مهار یک سویه جدید از ویروس کرونای حاوی میکرون عجله دارد که پتانسیل مقاومت بیشتری در برابر محافظت از واکسن دارد.

میزبان کشورهای مختلف از جمله استرالیا، برزیل، کانادا، ایران، ژاپن، تایلند و ایالات متحده آمریکا. به کشورهای دیگر بپیوندید از جمله اتحادیه اروپا و بریتانیا. در صدور مقررات برای کشورهای جنوب آفریقا در پاسخ به هشدارها در مورد گسترش این نوع جدید – برخلاف توصیه های سازمان بهداشت جهانی. شرکت های داروسازی ابراز خوش بینی کرده اند که می توانند واکسن ها را برای مقابله با انواع جدید بهبود بخشند. حتی اگر مدتی به وضوح طول بکشد.

با وجود ممنوعیت پرواز اما نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که چنین گونه هایی به طور گسترده در سراسر جهان توزیع شده اند. موارد ابتلا در بلژیک، اسرائیل و هنگ کنگ گزارش شده است.

روز شنبه، بریتانیا دو مورد مرتبط از نوع جدید Omicron را تایید کرد. در همین حال، آلمان گفت که یک مورد احتمالی وجود دارد. مقامات هلندی نیز در حال بررسی نوع جدید هستند. پس از مثبت شدن تست COVID-19 61 مسافر از دو پرواز از آفریقای جنوبی.

مقامات بهداشتی در سرتاسر جهان این نوع جدید را omicron نامیده‌اند و اعلام کرده‌اند که به دلیل تعداد زیاد جهش‌ها، نوعی نگرانی است. و برخی شواهد اولیه نشان دهنده سطوح عفونت بالاتر از سویه های دیگر است. این بدان معناست که افرادی که به COVID-19 آلوده شده اند و بهبود یافته اند ممکن است مجبور شوند دوباره آنها را آلوده کنند. ممکن است هفته ها طول بکشد تا متوجه شویم که آیا واکسن فعلی کمتر موثر است یا خیر.

با وجود ابهام زیاد در مورد متغیر omicron و بعید است دانشمندان در طی چند هفته به هیچ نتیجه ای در مورد یافته های خود برسند، کشورهای سراسر جهان در درجه اول ایمنی را رعایت می کنند. چون می دانم که شیوع قبلی بخشی از این اپیدمی ناشی از سیاست های سست مرزی است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه در مورد متغیر جدید گفت: «به نظر می رسد که به سرعت در حال گسترش است. تنها یک روز پس از جشن آغاز جشن شکرگزاری برای میلیون ها خانواده آمریکایی. و این احساس که زندگی عادی حداقل برای واکسیناسیون باز خواهد گشت. در اعلام محدودیت های جدید سفر او به خبرنگاران گفت تصمیم گرفتم مراقب باشیم.»

نزدیک به دو سال از زمان شیوع بیماری همه گیر که بیش از 5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، کشورها در حالت آماده باش هستند.

مقامات هلندی روز جمعه با دو پرواز از آفریقای جنوبی، 61 نفر را که آزمایش کووید-19 مثبت داشتند، جدا کردند. آنها در حال انجام تحقیقات بیشتری هستند تا ببینند آیا مسافرانی نوع Omicron را دارند یا خیر.

این هواپیماها پس از ممنوعیت پروازهای دولت هلند از کشورهای جنوب آفریقا از ژوهانسبورگ و کیپ تاون وارد هلند شدند.

539 مسافری که آزمایش آنها منفی بود، اجازه بازگشت به خانه یا ادامه سفر خود به کشور دیگر را پیدا کردند. تحت مقررات دولتی کسانی که در هلند زندگی می کنند و اجازه بازگشت به خانه را دارند باید حداقل به مدت پنج روز قرنطینه شوند.

در بریتانیا، ساجد جاوید، وزیر بهداشت دو نفر برای نوع Omicron در جنوب شرقی چلمزفورد و در شهرستان مرکزی ناتینگهام‌شر مثبت شدند. او گفت که این پرونده مرتبط است و شامل سفر از جنوب آفریقا است.

در همین حال یک مقام آلمانی گفت: “احتمال بسیار بالایی” وجود دارد که نوع Omicron وارد کشور شود.

کای کلوزه وزیر بهداشت ایالت هسن این شامل فرانکفورت می شود. در توییتی گفت که یک “جهش چندگانه معمولی Omicron” جمعه شب در مسافری که از آفریقای جنوبی برمی گشت پیدا شد. که در خانه منزوی بود توالی آزمایشات هنوز کامل نشده است.

گسترش سریع این نوع در بین جوانان آفریقای جنوبی متخصصان بهداشت را نگران کرده است، اگرچه هیچ نشانه فوری مبنی بر اینکه آیا این نوع باعث بیماری جدی تری می شود وجود ندارد. Omicron تنها در دو هفته یک دوره اپیدمی سطح پایین در کشور را به دوره رشد سریع تبدیل کرده است.

چندین شرکت داروسازی از جمله AstraZeneca، Moderna، Novavax و Pfizer می‌گویند که قصد دارند واکسن‌های خود را با توجه به Omicron تنظیم کنند. شرکای Pfizer و BioNTech می گویند که انتظار دارند تا حدود 100 روز آینده واکسن را اصلاح کنند.

پروفسور اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد که واکسن AstraZeneca را تولید کرد نشان دادن خوش بینی محتاطانه مبنی بر اینکه واکسن های موجود ممکن است در پیشگیری از بیماری های کشنده نوع Omicron موثر باشد.

او گفت که بیشتر جهش ها به نظر می رسد در مناطق مشابه در سایر گونه ها باشد.

این به شما می گوید که حتی با وجود جهش در سویه های دیگر، واکسن ها می توانند از بیماری های جدی جلوگیری کنند. همانطور که ما از طریق آلفا، بتا، گاما و دلتا حرکت می کنیم،” او به رادیو بی بی سی گفت. «حداقل از منظر حدس و گمان. ما تا حدودی خوشبین هستیم که واکسن ها هنوز در برابر بیماری های جدی جدید مقاوم هستند. اما باید چند هفته برای تایید صبر کنیم.»

وی افزود: «بعید است که بازگشت همه گیر جمعیت واکسینه شده، همانطور که سال گذشته شاهد بودیم، در شرف وقوع باشد.»

برخی از کارشناسان می گویند ظهور این نوع نشان می دهد که احتکار واکسن در کشورهای ثروتمند تا چه زمانی این همه گیری را تهدید می کند.

کمتر از 6 درصد از مردم آفریقا به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند و میلیون ها کارمند بهداشتی و جمعیت در معرض خطر حتی یک دوز هم دریافت نکرده اند. این شرایط می تواند گسترش ویروس را تسریع کند. و احتمال تبدیل شدن به یک متغیر خطرناک را افزایش دهد.

پیتر اپنشاو، استاد پزشکی، گفت: “یکی از عوامل اصلی که در پیدایش سویه نقش دارد ممکن است نرخ پایین واکسیناسیون در اکثر نقاط جهان باشد و سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد که تا زمانی که همه ما ایمن و محتاط نباشیم هیچ کس ایمن نیست.” امپریال کالج لندن.

او افزود: «رونمایی جهانی واکسن مهم است.

___

Pylas که توسط Geir Moulson مستقر در لندن در برلین حمایت می شود در این گزارش مشارکت داشته است.

حق چاپ © 2021 توسط آسوشیتدپرس. کلیه حقوق محفوظ است.