پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ تیر ۱۴۰۲/کاش قیمت طلا چقدر دوام دارد؟


پیش بینی قیمت طلا و سکه در 5 تیر 1402

اقتصاد 24-امروز خط حمایت سکه شکست و این قطعه وارد کانال 27 میلیون تومان شد. این روند نزولی قیمت طلا و سکه در اواسط روز تا حدودی ضعیف شد اما امروز موج نزولی تمام سکه ها را با خود همراه کرده است.

عرضه و تقاضا در تعادل هستند

امروز قیمت دلار 800 تومان کاهش یافت و به کانال 48 هزار تومان رسید و این افت روی طلا نیز تاثیر گذاشت. بازارهای مالی در حال حاضر به قیمت دلار چشم دوخته اند. فعالان بازار طلا و سکه می گویند این نوسانات قیمتی در بازار طبیعی است و عرضه و تقاضا متعادل است.

آن روز زمزمه هایی مبنی بر توافق موقت ایران و آمریکا در بازارهای مالی به گوش می رسید. به گفته فعالان بازار، این سیگنالی بود که باعث کاهش قیمت دلار و متعاقب آن کاهش قیمت طلا و سکه شد.

اما سیگنال این خبر توسط مجله هاآرتص ارائه شد و این مجله پیش از این اخباری در مورد توافق ایران و آمریکا ارائه کرده بود که دولت بایدن آن را تکذیب کرد. به همین دلیل، معامله گران بازار فلز زرد در حال حاضر تمایل چندانی به بورس ندارند، بنابراین اخبار و شایعات در حال روشن شدن هستند.

افت بازار کوتاه مدت است

در همین راستا، علی صادقین، تحلیلگر بازارهای مالی به تجارت نیوز، با اشاره به تاثیر معاملات و روابط سیاسی ایران با سایر کشورها، گفت: تاثیر این معاملات و اخبار البته ممکن است نرخ دلار را به کانال های پایین تری سوق دهد. طلا و سکه نیز کاهش خواهند یافت، اما باید اثرات میان مدت و بلندمدت تورم بر اقتصاد و بازارهای مالی را در نظر گرفت.

وی با نگاهی به نرخ تورم حدود 50 درصدی در سال جاری گفت: قیمت در بازارهای مالی با توجه به قانون برابری قدرت خرید رو به افزایش است و توسعه قیمت در بازار طلا و سکه در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

این کارشناس اقتصادی تاثیر قیمت دلار بر بازار فلز زرد را بیش از 70 درصد عنوان کرد و تاکید کرد: در حال حاضر اونس جهانی طلا بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست و قبل از آن قیمت ها در بازار طلا بوده است. تنها 30 درصد تحت تأثیر اونس جهانی افزایش یافته است.

کانال را در تمام قسمت های سکه تغییر دهید

امروز 4 تیرماه قیمت سکه امامی با افت 452 هزار تومانی از کانال 28 میلیون تومان خارج شد و با قیمت 27 میلیون و 551 هزار تومان مبادله شد.

در این روز قیمت سکه بهار پرغمدر بیشترین افت قیمت ژتون را به ثبت رساند. این قطعه با افت 500 هزار تومانی کانالی افت کرد و 24 میلیون و 692 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه هر کدام 200 هزار تومان از دست دادند و با این کاهش به کانال های قیمت پایین تری بازگشتند. نیم سکه 14 میلیون و 900 و ربع سکه 9 میلیون و 900 هزار تومان داد و ستد شد.

امروز سکه گرمی تنها قطعه ای بود که کانال عوض نکرد. با افت 150 هزار تومانی این قطعه در انتهای کانال 6 میلیون تومان قرار گرفت.

شیکل به انتهای کانال 10 میلیونی رسید

قیمت طلا نیز امروز کاهش یافته است. هر مثقال طلا با 43 هزار تومان تخفیف با قیمت 10 میلیون و 61 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا 10 تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و 322 هزار تومان معامله شد. طلای مستعمل امروز با قیمت دو میلیون و 290 هزار تومان رسید.

امروز و در زمان نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه کاهش یافته است. بیشترین افت حباب با افت 415 هزار تومانی سکه بهار همراه بود. سکه امامی 384.000 تومان، نیم سکه 106.000 تومان، ربع سکه 180.000 تومان و سکه گرمی 90.000 تومان افت حبابی.

منبع: تجارت نیوز