فسیل نایابی که مبارزه یک پستاندار و دایناسور را نشان می‌دهد + عکس


فسیل های مربوط به حدود قبل از میلاد مسیح 125 میلیون سال آن کشف شده است تجزیه و تحلیل دانشمندان نشان می دهد که این فسیل تا حدی در خط مقدم یک پستاندار اهلی چاق سه برابر اندازه یک گربه خانگی با دایناسورها قرار داشت.

همانطور که توسط CNN گزارش شده است. این فسیل در شمال شرقی چین کشف شد. از جمله حیوانات گورکن مانند از خزندگان – پستانداران. و دایناسور گیاهخوار معروف به Psittacosaurus جردن مالون، دیرینه شناس در موزه طبیعت کانادا. به فسیل‌هایی اشاره می‌کند که پستانداران اولیه با دایناسورها همزیستی داشته‌اند، لحظه‌ای شگفت‌انگیز.

درگیری بین دایناسورها و پستانداران باستانی

بازتولید این فسیل توسط یک هنرمند.

مالون، یکی از نویسندگان مطالعه جدید، در مورد فسیل ها گفت:

این پستاندار که با آن سروکار داریم یکی از بزرگترین نمونه های زمان خود است. و ما در مورد حیوانی به اندازه یک گربه خانگی صحبت می کنیم. دانش ذاتاً یک تعامل یک طرفه با محیط است. یعنی دایناسورهای بزرگتر پستانداران کوچک تری می خوردند. این مثال نشان می دهد که پستانداران اگر به اندازه کافی گرسنه باشند می توانند به دایناسورهای بزرگ حمله کنند.

البته این اولین فسیلی نیست که نشان می دهد پستانداران اولیه قادر به شکار دایناسورها بوده اند. پسیتاکوزاروس در معده یک پستاندار دیگر

تصاویر فسیلی نشان می دهد که یک پستاندار کوچک دنده دایناسور را می جود.

با این حال، چیزی که این فسیل را منحصر به فرد می کند این است که پستانداران را هنگام حمله به دایناسورها نشان می دهد. به گفته مالون یافتن فسیل هایی که تعاملات یک حیوان با حیوان دیگر را نشان می دهد بسیار دشوار است. همین امر در مورد رفتار شکارچیان منقرض شده نیز صدق می کند.

به گفته مالون فسیل تقریبا کاملی در سال 2012 در استان لیائونینگ چین کشف شد که به گفته وی این دو موجود در جریان نبرد مرده اند. دقیق تر پس از فوران آتشفشانی، لایه ای از گل آنها را مدفون کرد.