پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲


پیش بینی های بازار سهام

اقتصاد 24- ارزش بازار بورس تهران در اواسط اردیبهشت به بالای 9 هزار همات رسید در حالی که در پایان معاملات امروز، ارزش بورس تهران حدود 7 هزار همات یا بیش از 2 هزار همات بود. بازار رفته است.

روزنامه

بحث اصلی رسانه های بورسی افزایش و تشدید بی اعتمادی فعالان قدیمی به تصمیمات دولت پس از تصویب افزایش نرخ خوراک بود که عامل اصلی آشفتگی دو ماه اخیر است.

فردین آقا بزرگی به روزنامه دنیای اختاز گفت: روند نزولی شاخص بورس ادامه دارد در حالی که برآوردها از این روند نشان می دهد آخرین باری که این نماگر در این منطقه جولان بوده در 15 فروردین ماه سال 1402 بوده است، شواهد نشان می دهد در روزهایی که شاخص کاهش می یابد. در خبرها، خروج پول همراه با این مشکل ادامه دارد. خروج پول واقعی از دایره معاملات نشانه بازگشت رکود در این بازار است.

احمد مهدوی در نامه ای به ابراهیم رئیسی خواستار بازنگری در قیمت قطعی اعلام شده خوراک گاز و سوخت پتروشیمی شد.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: روند و مسیر مذاکرات برجام همچنان باز است و این موضوع از مجاری دیپلماتیک قابل پیگیری است.

وزیر امور خارجه عمان ظهر امروز -دوشنبه- در تهران با امیر عبداللهیان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.


برای دانستن بیشتر: عرضه خودرو در بورس به کجا رسید؟


بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

در مطالب قبلی وضعیت شاخص بورس اوراق بهادار تهران را تنها از نظر فنی گام به گام بررسی کردیم حمایت از 161 درصد فیبوناچی محدوده ای که با کادر سبز مشخص کرده بودیم. . این کاهش تا محدوده 200 درصدی فیبوناچی موج قبلی ادامه دارد و پس از 5 روز ادامه نزول در این محدوده، عملکرد بازار کمی بهتر شده و بسیاری از افراد در مورد مهار افت شاخص صحبت می کنند. اما شاخص این سطح حمایت را از دست داد تا به محدوده جعبه زرد برسد.

محدوده ای که در روزهایی که شاخص از سطح حمایت 2.2 میلیونی سقوط کرد صحبت کردیم و از نظر فنی چندین روز است که به این موضوع اهمیت می دهیم. این محدوده با میانگین 55 روزه یکسان بود و شکست این حمایت ها بازگشت شاخص به اعداد بالاتر را دشوارتر کرد.

اکنون شاخص بورس تهران در محدوده خط میانی کانال صعودی قرار دارد. همچنین شاخص در محدوده 261 درصد فیبوناچی موج قبل قرار دارد و از طرفی اگر روند 17 می تا اینجای کار را یک موج اصلاحی در نظر بگیریم، 5 موج وجود دارد. تکنسین ها معتقدند که بین امواج تناسبی وجود دارد و معمولاً موج شماره 5 نباید خیلی بزرگتر از امواج 1 و 3 باشد. می توان گفت از نظر فنی نباید همپوشانی این سطوح پشتیبانی را نادیده گرفت.

اما وضعیت فعلی بازار که از اهالی بازار سرمایه می شنویم خیلی خوب گفته نمی شود و دیگر حیاتی برای بازگشت بازار به اعداد بالاتر وجود ندارد.

پیش بینی بازار سهام فردا سه شنبه 27 تیر 1402

منبع: اکوایران