عزم جدی برای حل مسائل مناطق آزاد وجود ندارد


منطقه آزاد ایران

اقتصاد 24- این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اهرم سرمایه گذاری خارجی در گذار به تولید صادرات محور مطلوب است. در گام بعدی بسیاری از کشورها از بستر مناطق آزاد برای جدا شدن از اقتصاد دولتی و ورود گسترده‌تر به بازار جهانی استفاده می‌کنند و مناطق آزاد را پایلوت ورود بنگاه‌های اقتصادی می‌دانند و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند. مناطق آزاد به طرق زیر: این مناطق باید اقتصادی معاف از گمرک و معاف از گمرک برای بهره برداران باشد، مناطق آزاد باید دروازه های ورود به اقتصاد جهانی باشند.

کریمی افزود: یک کشور با استفاده از بستر منطقه آزاد سهم خود را در بازار جهانی افزایش داده است، بنابراین بخشی از منطقه آزاد محلی برای حضور در بازارهای جهانی و پس از گسترش موفقیت آمیز برخی از مناطق آزاد است. ، قانون منطقه آزاد واگذاری به سرزمین اصلی کاری است که چین انجام می دهد.


بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران کاهش می یابد/ در سایه تنزل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، این مناطق آزاد حاشیه قانونی خود را از دست می دهند.


وی در خصوص دیدگاه چین در مورد منطقه آزاد و پیشرفت آن گفت: ببینید آنها وارد یک اقتصاد تمام دولتی و کمونیستی شدند و فعالیت های اقتصادی خود را شروع کردند و یک منطقه آزاد کوچک ایجاد کردند و این منطقه آزاد کوچک این است که بتواند در آزمون بازپرداخت خود بگذرد و برای کسب موفقیت های لازم در زمینه فعالیت های اقتصادی، قوانینی را برای ایجاد و توسعه منطقه آزاد تدوین کند، این قوانین مبنای بازنگری در قوانین می شود. سرزمین اصلی چین، از طریق پایلوت منطقه آزاد تجاری، قوانین سرزمین اصلی ما تا حدی کاهش یافته است و ما به سمت اقتصاد بازار و اقتصاد باز حرکت می کنیم.

کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد چین را با منطقه آزاد ایران مقایسه کرد و گفت: در سال 68 پس از پایان جنگ و حاکمیت مطلق دولت بر اقتصاد، تصمیم گرفت یکی از بسترهای کشور را از اقتصاد دولتی رها کند. فضا گسترش اقتصاد و تبادلات اقتصادی با دنیا همگی در منطقه آزاد است، بنابراین ادبیات منطقه آزاد برای اولین بار در چین وارد فضای اقتصادی کشور شد.