اظهارات شاذ حجت عبدالملکی کی به پایان می‌رسد؟!/ سرمایه گذاران فعلی را فراری ندهید، بهبود فضای کسب و کار پیشکش!


تخریب مناطق آزاد

اقتصاد 24- دبیر شورای عالی مناطق فرانسه روزی هدفش جهانی شدن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران است و فردا قصد دارد کیش را به 50 شهر برتر دنیا از نظر بهبود فضای کسب و کار برساند!

حجت الله عبدالمالکی در بیانیه ای جدید گفت: فضای کسب و کار جزیره کیش خیلی سریع به سطح 50 کشور برتر دنیا می رسد. اغراق ها و شعارهایی که از وزارت کار شروع شد و «با یک میلیون تومان شغل ایجاد کنید» حالا در کسوت دبیر شورای عالی مناطق فرانسه ظاهر می شود.

آقای عبدالمالکی، سرمایه گذاران فعلی هم ناراضی هستند!

عبدالملکی در دیدار با سرمایه گذاران و بازرگانان در مشهد در حاشیه دومین نمایشگاه ارائه بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر ایران از نظر فضای کسب و کار در رتبه 127 جهان قرار دارد و با توجه به آغاز برنامه های بهبود فضای کسب و کار، به زودی مناطق آزاد کشورمان به شاخص اصلی ارزیابی مناطق آزاد کیش از جمله شرایط مورد تایید بانک جهانی در جهان خواهد رسید.

اما در شرایطی که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کنونی مناطق آزاد از وضعیت کسب و کار ناراضی هستند، آیا مناطق آزاد ایران به زودی وارد ۵۰ کشور برتر دنیا خواهند شد؟

فضای کسب و کار مناطق آزاد کمتر از آمار کشوری است

عضو هیئت مدیره و دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش در پاسخ به این سوال می گوید: پروژه الحاق مناطق آزاد ایران به 50 کشور برتر دنیا، داستان اشتغالزایی با یک میلیون تومان است.

کتابفروش احمد

احمد کتابفروش افزود: نمی دانم شاخص هایی که دبیر شورای عالی مناطق فرانسه مد نظر دارد و شاخص های بین المللی برای بهبود فضای کسب و کار از دیدگاه ایشان چیست. به گفته وی، بر اساس شاخص های بین المللی از نظر فضای کسب و کار در رتبه 127 جهان قرار داریم. این در حالی است که به نظر من رتبه مناطق آزاد و به ویژه کیش از نظر فضای کسب و کار کمتر از اینها است و نه تنها چشم انداز مثبتی در خصوص بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد وجود ندارد، بلکه در رابطه با مناطق آزاد از سوی نهاد متولی اداره مناطق آزاد (بخوانید وزارت اقتصاد) با خود تحریمی و خودسوزی مواجه هستیم.

از مناطق آزاد فاتحه می خواندند

دبیر اتحادیه صنف صاحبان صنایع کیش درباره وضعیت بغرنج مناطق آزاد ایران به اقتصاد 24 گفت: خودزنی و خودتحریمی مناطق آزاد به دست وزارت اقتصاد و دولت و مواردی که در برنامه هفتم توسعه مناطق آزاد لحاظ شده است، ناقوس مرگ مناطق آزاد را به صدا درآورده است.

این کتابفروش تصریح کرد: سناریویی که به زودی در خصوص مناطق آزاد ایران رخ می دهد این است که دولت و مجلس به دلیل رویکردهای عجیب خود، به زودی ناقوس مرگ مناطق آزاد ایران را به صدا درآورند و جنگ الرحمن نیز چنین خواهد گفت.

مناطق آزاد جهان پیشرفت می کنند. مناطق آزاد ایران عقب افتاده!

یکی از اعضای هیات امنای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با تاکید بر اینکه اراده ای از سوی مسئولان و متولیان برای بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد وجود ندارد، گفت: من هیچ نشانه ای از اظهارات آقای دکتر نمی بینم. عبدالملکی در مورد بهبود فضای کسب و کار مناطق آزاد، اما من عکس آن را می بینم.


بیشتر بخوانید: دلسردی سرمایه گذاران در مناطق آزاد


این کتابفروش ادامه داد: دولت و مجلس با همدستی خود موضوع تعطیلی مناطق آزاد و رفع مزیت ها و بستن همه راه ها را پیش می برند و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز همین سیاست ها را دنبال می کند و از این دبیرخانه هیچ تلاش عملی برای حفظ مزیت های مناطق آزاد نمی شود و این است که همه ما حیران هستیم!

بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به کجا می رود؟

دبیر اتحادیه صنف صاحبان صنایع کیش در پاسخ به سوال اقتصاد 24 مبنی بر اینکه آیا سرمایه گذاری جدیدی در مناطق آزاد صورت گرفته است؟ گفت: نمی بینیم! هنوز نمی بینیم بسته جدید سرمایه گذاری 430 میلیارد تومانی کجاست!

این کتابفروش خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد به ویژه در کیش سرمایه گذار جدیدی نمی بینیم. پای سرمایه گذاران قدیمی در گل و لای گیر کرده است و نمی دانند چگونه فرار کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم منافع ملی مورد توجه قرار گیرد. حداقل یک میلیون شغل در مناطق آزاد تجاری را از بین نبرید. پیش از این شاخص های رشد و توسعه در مناطق آزاد شاخص های قابل قبولی بود و همین عامل باعث هجمه به مناطق آزاد شده است. ظاهراً همه نقاط ایران یا مناطق آزاد دارند کار خوبی می کنند و جریان مثبتی دارد، به نظر باید تعطیل شود!