خروج اضطراری خریداران دلار | اقتصاد24


خریداران دلار

اقتصاد 24- قیمت دلار امروز در بازار ارز کاهش یافته است. روند نزولی بازار، نرخ دلار را به محدوده 48 هزار تومان نزدیک کرد و اکنون نرخ دلار به 49 هزار و 100 تومان رسیده است. این نرخ دلار در حالی است که بازار امروز معاملات خود را با 49 هزار تومان آغاز کرد.

دلار به انتهای کانال 49 هزار تومان رسیده است و پیش بینی می شود در صورت ادامه این روند نزولی، دلار یک پله سقوط کرده و وارد کانال 48 هزار تومان شود. اما آیا قیمت دلار در حال کاهش است و وارد کانال های پایین می شود؟

برخی معامله گران می گویند بازار ارز در حالت تعلیق قرار دارد. گروهی دیگر از معامله گران مدعی هستند در شرایط فعلی حجم خرید در بازار دلار کاهش چشمگیری داشته و خریدار در بازار ارز ستاره سهیل شده است. در این شرایط بازار زمین فردوسی ضعیف شده است و این خود دلیل دیگری برای کاهش قیمت دلار است.

بررسی ها نشان می دهد تبانی دلار هرات و بازار ارز دبی باعث خروج اضطراری خریداران دلار از بازار فردوسی شده است.

در ماه گذشته نرخ دلار بین 49 تا 50 هزار تومان در نوسان بود و تحلیل قیمت نشان می دهد که نرخ دلار در این ماه تمایل بیشتری به ماندن در حدود 49 هزار تومان دارد و هر زمان که دلار وارد محدوده 50 هزار تومان شد از این کانال گرفته شد و یک قدم زیر.


مشاهده اطلاعات بیشتر: کاهش قیمت دلار همچنان ادامه دارد


قیمت دلار امروز روند نوسانی محدودی دارد. معامله گران می گویند اگر قیمت دلار از 49 هزار و 200 تومان عبور کند، می توان انتظار افزایش قیمت دلار را داشت. اما اگر دلار از این خط حمایتی عبور نکند، قطعا وارد کانال 48 هزار تومانی خواهد شد. محدوده قیمت دلار بعدی در کانال جدید 48 هزار و 500 تومان است. اگر دلار بالاتر از این محدوده بماند، روند آن صعودی است، اما در صورت عبور از این آستانه، می توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

برخی کارشناسان می گویند این روند نزولی می تواند دلار را به 43 هزار تومان برساند. این تحلیل الیاس کردی است که این موضوع را اعلام کرده است. البته این کارشناس بازار مالی اعلام کرد که دلار برای مدتی در محدوده 49 تا 50 هزار تومان باقی می ماند و قیمت دلار در هفته های آینده تغییری نخواهد کرد. اما پس از آن نرخ دلار در صورت اخبار مثبت اقتصادی و سیاسی می تواند به 43 هزار تومان هم برسد.

این کارشناس اقتصادی می گوید: کانال فعلی بین 48 هزار و 500 تومان تا 51 هزار و 500 تومان با حداقل و حداکثر 300 تومان در این روند فرعی است که قیمت را در روند جانبی می بینیم که کمی بالا و پایین می رود اما در آن آرام می شود. میانه 50 هزار تومان و 49 هزار تومان اما اگر بخواهد بالاتر برود احتمالا تا 55 هزار تومان هم رشد کند».

منبع: تجارت نیوز