دومین شکایت از توییتر به دلیل عدم پرداخت مزایای کارمندان اخراج شده


شرکت توییتر در این ماه با دومین شکایت عدم پرداخت حداقل 500 میلیون دلار حقوق دوره بیکاری برای کارکنان فسخ شده مواجه می شود. اوایل هفته جاری نیز شکایت مشابه دیگری علیه این شرکت مطرح شد.

به گزارش رویترز، شکایت دسته جمعی که توسط کریس وودفیلد، مهندس ارشد سابق توییتر در دادگاه فدرال دلاور تنظیم شده است، ادعا می کند که این شرکت کارکنان مسن تر را برای اخراج هدف قرار داده است، ادعایی که هنوز در سایر پرونده های در حال انجام رسیدگی نشده است. وی همچنین این شرکت را به نقض قرارداد و کلاهبرداری متهم کرد.

توییتر به وعده خود عمل نکرد!

وودفیلد با شکایت خود توضیح داد که توییتر بارها به کارمندان خود گفته است که در صورت پایان کار، دو ماه حقوق و مزایای دیگر دریافت خواهند کرد، اما ظاهراً سایر کارمندان هنوز این مبلغ را دریافت نکرده اند.

توییتر بیش از نیمی از کارمندان خود را از زمانی که ایلان ماسک در اکتبر گذشته خریداری کرد، به عنوان بخشی از برنامه های کاهش هزینه های شرکت، اخراج کرده است. هفته گذشته، شکایت مشابه دیگری در دادگاه فدرال در کالیفرنیا مطرح شد و ادعا کرد که توییتر بیش از 500 میلیون دلار به کارمندان سابق خود بدهکار است.

توییتر هنوز به این شکایت پاسخ نداده است، زیرا این غول رسانه های اجتماعی با عدم رعایت شرایط برنامه خروج کارکنان خود، قوانین فدرال را نقض کرده است. این شرکت همچنین در چندین پرونده قضایی جداگانه به اخراج زنان و کارمندان از کار افتاده، عدم ارائه اخطار پایان کار و عدم پرداخت پاداش های وعده داده شده به کارکنان فعلی متهم شده است. البته همه این ادعاها توسط توییتر رد شده است.

به نظر می رسد ماسک در مدیریت این غول فناوری با مشکلات زیادی مواجه شده است. ثروتمندترین مرد جهان اخیرا از شرکت حقوقی که او را مجبور به خرید توییتر کرده بود شکایت کرد.