پیش‌‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲


پیش بینی موجودی

اقتصاد 24- برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم دیروز در بورس چه اتفاقی افتاده و فردا چه اتفاقاتی بر بورس تاثیر می گذارد و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات، ببینیم فردا چه چیزی برای بورس در انتظار است.

بورس پس از یک هفته بسیار سخت امروز در حالی افتتاح شد که بسیاری از نمادها 15 درصد قیمت خود را از دست دادند و سایه چالش های ایجاد شده همچنان بر عملکرد بورس سنگینی می کند. با وجود اینکه بازار امروز به نوعی توانست زود سبز شود و در شاخص های اصلی خود با رالی مواجه شود، اما روند معاملات همچنان بسیار کند و پایین بود به طوری که در نهایت شاخص کل بورس به محدوده منفی رسید. وارد شد شاخص کل بورس در معاملات امروز با افت 0.02 درصدی به محدوده 2.07 میلیون واحدی رسید و از سوی دیگر شاخص متعادل با وجود عقب نشینی 0.45 درصد به پایان رسید. با این حال همانطور که گفته شد ارزش معاملات همچنان پایین ماند و به کمترین میزان در 5 ماه گذشته رسید و رقم 4934 میلیارد تومان را به ثبت رساند که با برداشت 305 میلیارد تومانی همراه شد.

اتفاقات هفته های اخیر در بورس تهران به قدری برای بازار سخت بوده که مردم بازار سرمایه را در شوک و تردید قرار داده است و روند معاملات به خوبی نشان می دهد که در روزهای منفی و مثبت، تمایل به فعالیت بسیار کم است و بیشتر افراد ترجیح می دهند تا زمانی که وضعیت کلی بازار مشخص نشده است سهام خود را تماشا یا بفروشند. با این حال، این هفته ممکن است تا حدودی شاهد روند بازار به سمت اعداد مثبت باشیم و با نگاهی به آینده و همچنین وضعیت فنی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا ادامه خواهیم داد.

جلسات هفتگی و گزارش های فصلی

یکی از عوامل مهمی که می تواند رنگ سبز را در هفته جاری به بورس تهران بیاورد، آخرین فرصت برای برگزاری مجامع عمومی سالانه شرکت ها و همچنین انتشار گزارش های بهاره است. از آنجایی که بورس تهران به طور سنتی با افزایش تقاضا در فصل مجامع همراه است، انتظار می رود در این هفته اگرچه با قدرت کمتری نسبت به سال های گذشته، بتواند عملکرد برخی از شرکت هایی را که چشم انداز بهتری در بازار دارند بهبود بخشد. شرایط درآمد و بخش خبر دارای تجربه است. از سوی دیگر انتشار گزارش های بهاره نیز می تواند محرکی برای افزایش تقاضا برای برخی نمادها باشد. با توجه به اینکه انتظار می رود بسیاری از شرکت ها نتایج قوی سه ماهه اول را گزارش کنند، ترکیب این دو رویداد می تواند خریداران را دوباره وارد معامله کند.

حضور شدید بی اعتمادی در بازار سهام

افزایش بی اعتمادی نسبت به دولت و سیاستمداران طی دو ماه گذشته و در حالی که بهبود شرایط بازار از اوایل اسفند توانست بخشی از اعتماد از دست رفته طی سه سال گذشته را به دست آورد، روزهای معاملاتی بورس تهران اغلب با رنگ قرمز از سوی دیگر وجود ابهامات فراوان و شرایط بلاتکلیفی در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور باعث تمایل کمتر سرمایه گذاران به خرید سهام شد.


جزئیات بیشتر: پیش بینی بازار سهام فردا 3 تیر 1402 / آیا شاخص کل افزایش می یابد؟


تصمیمات روزانه مانند افزایش تعرفه محصولات پتروشیمی یا نامه هفته گذشته پالایش نفت اصفهان مبنی بر ابطال سود تعیین شده از محل کارمزد و سود تبدیل ارز صادراتی از سال 1397 به 1400 نشان می دهد. در سطح سیاست اقتصادی کشور، شرایط در . اکنون به نظر می رسد که تحلیلگران مالی نمی توانند به راحتی متغیرهای موثر بر بورس را پیش بینی کنند و همین موضوع آنها را از تحلیل و خرید سهام محروم کرده است.

شکست فنی بورس در راه صعود

ثبت شمع منفی در روزهای گذشته به ویژه چهارشنبه با وجود شکست حمایتی که در سقف 99 ایجاد شده بود، از ضریب فیبوناچی 38 درصدی در محدوده 2.08 میلیون واحد عبور کرد و اکنون در شرایط سخت تری قرار دارد. وضعیت. این امر شرایط را برای ادامه مسیر بازار در میان مدت نامطلوب می کند و نقطه بازگشت احتمالی بورس به کانتور صعودی حمایت بعدی در سطح 1.97 میلیون واحد (با احتمال بالا) است. نقطه مشخص شده با رنگ زرد). با این حال، امروز بازار سهام نشانه هایی از یک بازگشت موقت را نشان داد که ممکن است در ابتدای بازار بخشی از روند سبز باشد. با این حال به نظر می رسد حمایت اندک فعلی در شاخص کل شاید قدرت چندانی برای جلوگیری از ریزش بازار نداشته باشد.

پیش بینی بازار سهام فردا یکشنبه 4 تیر 1402

پیش بینی بازار سهام برای فردا

با در نظر گرفتن تمام نکاتی که در بالا ذکر شد و با توجه به اینکه شاهد بازگشت قیمت سهام به محدوده های منفی در نیمه دوم سال بودیم، احتمالا فردا بازار سهام روز منفی خواهد داشت، اما قدرت این عرضه ها نخواهد بود. مثل هفته گذشته قوی باشیم و شاهد تعادل بیشتر باشیم

منبع: اقتصاد فردا