سقوط وحشتناک بورس تا کی ادامه دارد؟/ سهامداران خواهان استعفای عشقی از ریاست سازمان بورس


شاخص بورس به شدت سقوط کرد

اکونومی کلاس 24 – میناسادات حسینی: روز سه شنبه 29 تیرماه، شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی افت شدیدی را تجربه کرد و باعث شد شاخص کل بورس با افت 30 هزار و 161 واحدی به رقم 2 میلیون و 280 هزار واحد برسد.

نقشه بورس تهران روز سه شنبه قرمز شد و تنها 5 درصد از نمادهای بازار ارزش مثبت و 95 درصد از نمادها ارزش منفی داشتند. نمادهای شرکت آهن و فولاد مبارک اصفهان، شرکت ملی مس ایران و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را در بورس نسبت به سایر نمادها داشتند.

شاخص کل بورس فقط یک عدد معرف است

حجم معاملات روز سه شنبه در بورس تهران به 4613 میلیارد تومان رسید که نمادهای «فولاد»، «فملی» و «میدکو» سه نماد بیشترین تأثیرگذاری بر شاخص بودند.

به گزارش اقتصاد 24، در روند ریزش 30 هزار سهمی بورس در روز سه شنبه، عجیب است که این افت تنها یک درصد از کل شاخص کل بورس را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که شاخص اصلی بورس افت 1.4 درصدی را به همراه داشت. پرتفوی سهامداران یک واقعیت دیگر را نشان داد، یعنی سهام به شدت کاهش یافته است.

نقشه بازار سهام سه شنبه 20 تیر 1402

نقشه بازار سهام سه شنبه 20 تیر 1402

اما آیا بحران بورس تهران در روزهای آینده ادامه خواهد داشت؟ و در عین حال چرا مسئولان بورس به ویژه رئیس بورس سکوت کرده اند؟

دولت ابراهیم لیسی دوباره کوره پول سوز را روشن می کند

مهدی روزبهانی (مهدی روزبهانی) کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با «اقتصاد 24» اظهار کرد: کل بورس روز سه شنبه نزولی بود و قیمت سهام تمامی صنایع بورسی به شدت کاهش یافت. چرا چنین وضعیتی در بورس وجود دارد؟ آقای عشقی رئیس سازمان بورس اگر در این شرایط نمی توانید این بازار را کنترل و مدیریت کنید چرا استعفا نمی دهید؟

وی هنگام صحبت از کاهش مداوم شاخص بورس به دلیل نامه نگاری های مکرر دولت برای دخالت در سود شرکت های بورسی، ادامه داد: چرا مدیریت ایران به هم چسبیده است؟ مسئولان بورس به ویژه رئیس بورس اگر نتوانند بورس را کنترل کنند باید استعفا بدهند چرا که نام بورس برای بازاری که به «پول سوز» تبدیل شده مناسب نیست. «دیگ ذوب» ایران.

مثلث تهدید بورس تهران

جان همه سهامداران اقلیت که ذینفع بورس هستند تباه شده است رز بهانی ادامه داد: رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس آقای اشجی مثلث است، علت و عامل مردم است. در پایگاه بورس زندگی می کند.


بیشتر بخوانید: هشدار به سهامداران خرد در بورس/ چه کسانی پشت ریزش بورس هستند مانع رشد شاخص کل در چند ماه آینده می شود.


روز بهانی ادامه داد: تیم اقتصادی آقای رئیس جمهور که در ابتدای تصدی خود اولویت خود را مردم و بازار سرمایه اعلام می کردند، اکنون دست روی سود شرکت های سهامی گذاشته و با شارژهای مختلف کسری بودجه را پوشش می دهند. هزینه ها . مالیات.

زهر بازار سهام دل سهامداران را گاز گرفته است

این کارشناس بازار سرمایه درباره بلاتکلیفی تولید شرکت های بورسی به خبرنگار اقتصاد 24 گفت: چرا کشورهای دارای منابع و ثروتمند در فصل زمستان گاز طبیعی ندارند که منجر به تعطیلی صنایع و عدم تولید می شود؟ اگر تابستان برق نباشد کارخانه سیمان تعطیل می شود؟

رز بهانی با اشاره به گلایه تیم اقتصادی دولت از سهامداران بورس ادامه داد: بازی بورس «مار و نردبان» است و هر لحظه سهامداران باید منتظر گزیده شدن باشند و به صفر برگردند، اگر نه، سپس در بیفتند. ضرر – زیان.

شاخص کل مصنوعی است

این کارشناس بازار سرمایه با ابراز نگرانی از ادامه روند نزولی بورس، گفت: اگرچه افت شدید بود و سهام نیز اعداد منفی را نشان می دادند، اما روز سه شنبه شاهد کاهش یک درصدی شاخص کل بورس به دلیل مهندسی شاخص بودیم.

روزباخانی خاطرنشان کرد: شاخصی به نام شاخص کل ایجاد کردند که دیگر حال و هوای عمومی بازار را نشان نمی دهد، بلکه تبدیل به شاخص مصنوعی بازار سرمایه می شود که فرمول آن در دست مسئولان بورس است. همانطور که می بینید امروز بورس به خاک و خون تبدیل شده است اما با دستکاری شاخص کل آن را یک درصد نشان می دهند و دلیل آن این است که وقتی مدیریت ارشد گزارش عملکرد و کارایی را می خواهد، بورس سازماندهی می شود. آنها شاخصی می دهند که در کنترل است.