۶ گروه غذایی شگفت انگیز برای سلامت قلب و مغز


اخبار سلامت

اقتصاد 24- مصرف لبنیات پرچرب مانند پنیر، ماست و شیر کامل به پیشگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. یک مطالعه جهانی همچنین نشان داد که گوشت قرمز فرآوری نشده جزو سالم‌ترین غذاها محسوب می‌شود. اینها نتایج شگفت‌انگیز تحقیقات کارشناسانی است که رتبه‌بندی غذایی به نام امتیاز رژیم غذایی سالم شهری و روستایی آینده را ایجاد کرده‌اند که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

با استناد به این مطالعه، نیویورک پست گزارش می دهد که رژیم غذایی مذکور که به اختصار پاکسازی نامیده می شود، نشان داد که مصرف شش گروه غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و لبنیات پرچرب باعث کاهش ضربان قلب می شود. خطر ابتلا به بیماری کاهش می یابد. ، در یک رژیم غذایی سالم، محلی برای غلات کامل و گوشت های فرآوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) نیز وجود دارد.

دکتر اندرو مانته، نویسنده این مطالعه و استادیار دانشگاه مک مستر در کانادا، در یک بیانیه خبری گفت: “مردم به غذاهای کم‌چرب روی می‌آورند… و برچسب‌های مواد غذایی بر چربی کمتر و چربی اشباع کمتر تاکید می‌کنند.” ” با این حال، نتایج مطالعه ما نشان می دهد که بیشتر محصولات لبنی پرچرب را می توان در یک رژیم غذایی سالم تا دو وعده در روز گنجاند.

میوه و سبزیجات 3 بار در روز

شش رکن رژیم پاکی که در مجله قلب اروپایی منتشر شده است عبارتند از: میوه ها: دو تا سه وعده در روز، سبزیجات: دو تا سه وعده در روز، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس): سه تا چهار وعده در روز. آجیل هفته: هفت وعده در هفته ماهی:

دو تا سه وعده در هفته، لبنیات: دو بار در روز

منته افزود: “مصرف متعادل ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همین نتایج برای مصرف متعادل غلات و گوشت نیز صادق است، به شرطی که غلات تصفیه نشده باشند.” و گوشت فرآوری نشده است. رژیم غذایی خالص با سایر رژیم های غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه ای متفاوت است، زیرا با استفاده از اطلاعات کشورهای ثروتمند و فقیر ایجاد شده است.

تحقیق در 21 کشور

این نتایج بر اساس اطلاعات 147642 نفر از جمعیت عمومی 21 کشور در سراسر جهان به دست آمده است و متنوع ترین مطالعه در مورد پیامدهای تغذیه و سلامت در جهان است و گمان می رود تنها مطالعه ای باشد که اطلاعات جمعیتی گزارش شده شامل می شود. با درآمد بالا، متوسط ​​و پایین تر. در این مطالعه مشخص شد که یک رژیم غذایی سالم با نمره پنج یا بیشتر خطر مرگ را تا 30 درصد، خطر بیماری قلبی را تا 18 درصد، خطر حمله قلبی را تا 14 درصد و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. 14 درصد تا 19 درصد در مقایسه با رژیم های غذایی ناسالم که امتیاز یک یا کمتر را می گیرند. می دهد.


بیشتر بخوانید: فواید هندوانه برای سلامتی که به تازگی کشف شده است


زمانی که کالری از کربوهیدرات های تصفیه شده بیشتر باشد

با این حال، دکتر سلیم یوسف، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت که نتایج این مطالعه در مناطقی با رژیم های غذایی بی کیفیت، که در آن کالری دریافتی بیشتر از طریق کربوهیدرات های تصفیه شده تامین می شد، بارزتر بود. وی افزود: «این بدان معناست که بخش قابل توجهی از مرگ و میرها و بیماری های قلبی عروقی در میان بزرگسالان در سراسر جهان ممکن است به دلیل سوء تغذیه یا مصرف کم مواد غذایی انرژی زا و محافظ باشد. غذاهای محافظ سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که از بدن در برابر بیماری های خاص محافظت می کنند.

تنوع و اعتدال کلید سلامت غذا است

قبل از خوردن استیک، باید به یک نکته توجه کنید: نویسندگان این مطالعه تاکید می‌کنند که «تنوع و اعتدال» کلیدهای یک رژیم غذایی سالم است و غلات کامل و گوشت‌های فرآوری نشده نیز باید در حد اعتدال مصرف شوند. نتایج این مطالعه توصیه های غذایی را در تمام این سال ها تغییر می دهد. دکتر داریوش مظفریان، از دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس در بوستون، گفت: “نتایج جدید رژیم غذایی پاک، همراه با گزارش های قبلی، نشان می دهد که دستورالعمل های مربوط به اجتناب از غذاهای پرچرب باید تجدید نظر شود. آمده است تا مداخلات مبتنی بر غذا را در دستورالعمل‌های رژیم غذایی ملی و مراقبت‌های بهداشتی با علم کنونی ادغام کند.» زندگی میلیون‌ها نفر به آن بستگی دارد.» سازمان بهداشت جهانی گزارش می‌دهد که در سال 2019 در جهان حدود 18 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند. بیماری ها که حدود 32 درصد از کل مرگ و میرها را شامل می شود.

منبع: خراسان