شرط جدید آمریکا برای توافق با ایران از زبان بلینکن


دوره جدید آمریکا برای توافق با ایران

اقتصاد 24-آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان مدعی شد که اوکراین 50 درصد از اراضی خود را که توسط روسیه اشغال شده بود، پس گرفته است.

به گزارش الجزیره، علیرغم اینکه رئیس جمهور روسیه گفت عملیات ضد تهاجمی اوکراین برای بیرون راندن نیروهای روسی از اوکراین شکست خورده است، بلینکن مدعی شد: «حمله متقابل اوکراین شدید است و برای چندین ماه ادامه خواهد داشت».

وزیر خارجه آمریکا همچنین با حمایت از توافق هسته ای ایران گفت: ما سخت کار کردیم تا ببینیم آیا می توانیم به توافق هسته ای برگردیم یا خیر، اما ایران تصمیم خود را نگرفته است.

آنتونی بلینکن بدون اشاره به تعهدات ایران در چارچوب توافق هسته ای و عدم پایبندی طرف های غربی به تعهدات خود و همچنین خروج یکجانبه آمریکا از برجام، مدعی شد: هر توافقی که با ایران امضا کنیم باید به اهداف امنیتی و حفظ منافع ما برسد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: «ایران باید برای کاهش تنش‌هایی که در بسیاری از زمینه‌ها ایجاد کرده گام بردارد. دیپلماسی بهترین راه حل برای بحران با ایران است، اما این بدان معنا نیست که گزینه دیگری وجود ندارد.

بلینکن در مصاحبه با سی ان ان همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی بر اساس منافع خود در خصوص برنامه هسته ای ایران اقدام و تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران