پیش بینی بورس فردا ۲۶ تیر ۱۴۰۲/ لجاجت دولت با بازار سهام


پیش بینی بازار سهام فردا 5 تیر 1402

اقتصاد 24-برای پیش بینی وضعیت فردای بورس باید دید دیروز در بورس چه اتفاقی افتاده و فردا چه اتفاقاتی بر بورس تاثیر می گذارد و سپس بر اساس مجموع این اتفاقات، ببینیم فردا بورس چه اتفاقی می افتد.

رفتار بدون برنامه و دور از تحلیل، توجه نکردن به هیچ رویداد مثبت و متغیر و واکنش جدی به کوچکترین اخبار منفی، عدم حمایت کلامی و عملی از سوی سیاستگذاران اقتصادی و بورسی و… باعث شد بورس تهران یکی از آنهایی را که سخت ترین دورانش را گذرانده است عوض کنید. بازار امروز نیز شرایط مشابهی دارد و از همان ابتدا فشار فروش بالایی آغاز شد و به مرور زمان 90 درصد نمادها وارد محدوده منفی شدند. یکی از نکات جالب این روزهای بورس تهران این است که شاخص ها به اندازه کاهش قیمت سهام افت نکردند، به طوری که امروز با وجود شدت بالای عرضه، شاخص کل بورس تنها کاهش 2.39 درصدی را تجربه کرد. به محدوده 2.021 میلیون واحد رسید و شاخص هم وزن نیز 2.68 درصد کاهش را تجربه کرد. حجم معاملات خرد سهام به عدد 5283 و خروج نقدی 962 میلیارد تومانی شرایط نامناسب امروز بورس را نشان داد.

افزایش بی اعتمادی به دولت و سیاست گذاران در دو ماه اخیر و در حالی که بهبود شرایط بازار از ابتدای اسفندماه توانسته اند بخشی از اعتماد از دست رفته سه سال اخیر را جبران کنند، روزهای معاملاتی بورس تهران اغلب همراه است. با رنگ قرمز از سوی دیگر وجود ابهامات فراوان و شرایط بلاتکلیفی در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور باعث شد تا سرمایه گذاران تمایل کمتری به خرید سهام از خود نشان دهند. در ادامه با تحلیل شرایط موجود و نگاهی به وضعیت فنی شاخص کل بورس به پیش بینی بازار سهام فردا می پردازیم.

دولتی که بازار سهام را نمی بیند

زمان زیادی از ایجاد چالش پتروشیمی ها برای بورس تهران به دلیل اعلام نرخ جدید خوراک پتروشیمی ها نگذشته است و به نظر می رسد پتروشیمی ها در خصوص ضرر احتمالی در نرخ جدید خوراک و همچنین نامه منتشر شده توسط پالایشگاه اصفهان، این چالش دوباره رنگ تازه ای به خود گرفته است حتی در روزهای اخیر امید جدیدی از سوی سیاست گذاران مبنی بر امکان تغییر این نرخ ایجاد شده و توانسته از شوک منفی موجود در سهام بکاهد. اما وقایع اخیر نشان می دهد که دولت بر پرداخت کسری بودجه خود اصرار دارد. تعیین نرخ 7 هزار تومانی خوراک پتروشیمی ها زیاد است. شپنا روز سه شنبه با شفاف سازی ابطال سود 17 تومانی و با اشاره به زیان 22 تومانی ایجاد شده از کارمزد صادراتی در سال های 97 تا 1400 از شرکت پالایش و پخش، چالش جدیدی را وارد بازار کرد. بورسیه را نداد.

اگرچه این رویدادها تنها چند صنعت مانند پتروشیمی و صنایع پالایشی را در بر می گیرد، اما رفتار سیاست گذار در رابطه با مسائل مهم صنایع مهم کشور که زیربنای توانمندی های اقتصادی و مالی کشور هستند، به سایر گروه ها پیام می دهد که سهامداران سایر گروه ها نیز باید با شک و تردید به آینده نگاه کنند و ریسک سیاست مردم و دولت بدون پول را در تحلیل خود بگنجانند.

بورس با بازارهای رکود همراه است

اگرچه روند بورس تهران و اکثر سهام در هفته گذشته به دلایل ذکر شده با فشار عرضه زیادی از سوی فروشندگان همراه بود، اما نگاهی به سایر بازارها نیز نشان می دهد که بیشتر به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی موجود کشور، یک رکود همه گیر وجود داشت. و ما اغلب شاهد نوسانات یا کاهش قیمت های کوچک در طبقات مختلف دارایی هستیم. نرخ دلار که در روزهای گذشته توانسته بود به میانه های کانال 50 هزار تومانی برسد، اکنون در میانه کانال 48 هزار تومان در نوسان است و تاکنون خبری از روند صعودی نیست.

فقدان دید روشن از وضعیت سیاسی کشور، آمارهای اقتصادی که حاکی از کاهش نسبی انتظارات تورمی است و همچنین امکان دسترسی دولت به منابع ارزی از جمله دلایلی است که دلار را با وجود تضعیف کاهش می دهد. . خوش بینی به توافق هسته ای و احیای برجام، با افزایش قیمت در بازار آزاد همراه نیست و نقش محرک بازارها را از دست داده است.

پشتیبانی فنی صرافی کجاست؟

ثبت شمع های منفی در روزهای اخیر به ویژه در روز چهارشنبه، علیرغم شکست حمایت ایجاد شده در سقف 99، نسبت فیبوناچی 38 درصدی در محدوده 2.08 میلیون واحد پشت سر گذاشته و اکنون در شرایط سخت تری قرار دارد. وضعیت. این امر شرایط را برای ادامه مسیر بازار در میان مدت نامطلوب می کند و نقطه بازگشت احتمالی بورس به مدار صعودی حمایت بعدی روی 1.97 میلیون واحد (با احتمال بالای نقطه مشخص شده) است. به رنگ زرد).

پیش بینی بازار سهام فردا

با توجه به شدت افت قیمت در بازار امروز و از آنجایی که تقاضا برای خرید سهام پس از چنین اتفاقی اندکی افزایش یافت، انتظار می‌رود فردا بازار سهام با تقاضای بهتری نسبت به امروز همراه باشد و شاهد منفی اما بازار متعادل تر .