ترخیص ۲۰۰ تن گوشت برزیلی پس از یکسال


گوشت برزیلی

اقتصاد 24- اخیراً خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک سال بعد نزدیک به 200 تن گوشت منجمد برزیلی از گمرک شهید رجایی عبور کرده است. خبری مبنی بر اینکه فعالان صنایع غذایی نگرانی خود را مطرح کرده و می گویند تاریخ مصرف این گوشت ها گذشته است بنابراین نباید وارد بازار شود.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ضمن تایید سلامت این گوشت های وارداتی گفت: سال گذشته حدود 121 تن گوشت منجمد وارد کشور شد که سازمان دامپزشکی از آن نمونه برداری کرد و پس از آزمایش های متعدد سلامت آن را تایید کرد.


بیشتر بخوانید: تعویض روغن با گوشت برزیلی!


وی ادامه داد: یک سال بعد به دلیل مشکلاتی که شرکت واردکننده در گمرک تجربه کرد، در نهایت از آنها خواسته شد که از گمرک خارج شوند. دامپزشک هفته گذشته مجددا نمونه ها و آزمایشات لازم را انجام داد که می توان گفت مشکلی وجود ندارد و گوشت ها سالم هستند. ضمناً گواهی حمل گوشت از سوی نهاد دامپزشکی صادر و شرکت واردکننده نیز در جریان این موضوع قرار گرفت.

در پاسخ به اسد آیا این گوشت ها وارد بازار می شود یا خیر؟ گوشت از نظر بهداشتی سالم و قابل مصرف بوده و در این مدت یکساله در استانداردهای لازم نگهداری شده است و از نظر کیفیت و سلامت ضرری ندارد، البته بخش زیادی از این گوشت ها برای مصرف در کارخانه های فرآورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) وارد صنعت می شود.

منبع: ایسنا